22.12.2014
Palkansaajakeskusjärjestöjen kampanja kääntää katseet työhön ja sen tekijöihin. SAK, STTK JA Akava tiedottavat Mikä fiilis?! – Palkansaajakeskusjärjestöjen kampanja kääntää katseet työhön ja sen tekijöihin Mikä on tänä päivänä fiilis työelämässä, kannattaisiko asioille tehdä jotain? SAK:n, STTK:n ja Akavan järjestäytymisen edistämistä tukeva kampanja pyrkii innostamaan keskusteluun työstä ja sen tekemisestä. Kampanja nostaa esiin ammattiliittojen roolin 2020-luvun työelämässä ja herättää keskustelua ay-liikkeen työn merkityksestä. Se myös tukee osaltaan liittojen jäsenhankintaa. Kampanjan teemat pohjaavat järjestöille yhteisiin tavoitteisiin: SAK:ta, STTK:ta ja Akavaa yhdistävät esimerkiksi tasa-arvoon, työhyvinvointiin, säällisiin työaikoihin ja -tapoihin sekä työn ja yksityiselämän yhteensovittamiseen liittyvät tavoitteet. Yksi tärkeimmistä viesteistä on, että ammattiliitossa jokainen voi olla mukana päättämässä, mihin suuntaan työelämä kulkee ja millaista töissä on. Ensimmäinen markkinointi-isku käynnistyi sosiaalisessa mediassa 11. joulukuuta. Tv-mainonta alkaa 26. joulukuuta, radiomainonta vuodenvaihteessa. Kampanja näkyy joulukuusta helmikuuhun sosiaalisessa mediassa Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa, Youtubessa. Järjestöt kampanjoivat myös radiossa ja televisiossa sekä suurempien kaupunkien kadulla. Kampanjasivusto löytyy osoitteesta Mikäfiilis.fi.
Lisätiedot SAK:n järjestöpäällikkö Eija Harjula, puh. 0400 536 479 |